Alejandro Mesonero Romanos

Înapoi la garaj.

Să începem cu logo-ul CUPRA. Despre ce este vorba?

 

Ieșim din tiparele clasice ale lumii automobilelor. Construim spiritul și filosofia din spatele diviziei CUPRA înaintea produsului finit.

Am vrut să creăm sentimentul de apartenență la o familie. Astfel, am propus analogia triunghiurilor. Imaginați-vă două triunghiuri care se intersectează. Forma unui triunghi este foarte dinamică, având o bază stabilă și indicând o direcție clară.

Și apoi i-ați inversat orientarea.

 

Pentru a-i oferi mai multă viteză și a-l face mai dinamic. În plus, produsele noastre vor fi completate de piese, accesorii CUPRA și colecții. De asemenea, suntem în căutare de parteneriate pentru a crea experiența completă CUPRA. Pentru noi nu este important doar produsul: îl privim într-un mod mult mai profund.

 

Care este ideea din spatele CUPRA?

 

Conceptual, performanța pură este un pic demodată. Nu este totul despre ultima fracțiune de secundă a vitezei. Când te uiți dincolo de asta, vei găsi un nou element în mașinile CUPRA. Căutăm ceva mai rafinat, nu brutal sau agresiv, ci șic și elegant. Ne propunem să fim mai relaxați, cu stil.

 

Viteza este cu siguranță o componentă a CUPRA. Cum ați descrie viteza?

 

Viteza este ideea mișcării foarte rapide, a ascuțirii simțurilor, a vederii, a adrenalinei care te ține treaz. Senzația de viteză este magică. Dacă pui un copil de trei ani într-un cărucior și îl împingi, creezi senzația de viteză și vei vedea imediat un zâmbet pe chipul lui. Este în noi toți. Viteza este cool. Mișcarea rapidă este cool.

În lumea CUPRA, poți trece ușor de la o experiență la alta.

 

Călătoria este importantă pentru noi. Nu este vorba doar de viteză sau de a ajunge la destinație storcând și ultima milisecundă dintr-un tur pe circuitul de la Nuremburg - pe care l-am făcut deja! Plăcerea este despre cum ajungi acolo.

 

Cât de diferit este să conduci o mașină CUPRA comparativ cu orice altceva doar mergând tare?

 

Este vorba de mult mai mult decât despre condusul la viteze mari. Sunetul, materialele din interiorul mașinii, chiar mirosul. În mașinile de curse performante, totul apelează la simțuri. În primul rând, există elementul vizual, așa că ne concentrăm asupra aspectului mașinii. Dar la fel de importantă este agilitatea.

Unele elemente sunt făcute din fibră de carbon, dar procesul este mult mai complex decât plasarea lor pe mașina sport. Cheia este lejeritatea generală a materialelor. Totul are ca scop obținerea unei performanțe ideale, folosirea de materiale și țesături frumoase, păstrând în același timp simplitatea mașinii.

Are acel ceva ce te atrage din nou către ea.


Prioritatea mașinii CUPRA va fi șoferul?

 

Sigur. Vom crea un mediu în care șoferul va fi centrul atenției, dar nu în modul puritan al curselor de mașini. Folosim materiale plăcute la atingere - ne face plăcere experiența senzorială a atingerea umane. De aceea am decis să folosim o culoare de cupru, foarte caldă și reală. Vrem să transmitem acest sentiment de căldură al mărcii. Nu rece ca aluminiul, ci cald, mai aproape de oameni. Mai uman.

 

Ce rezervă viitorul pentru designul CUPRA?

 

Nimic nu este încă definitiv. Nu spunem că această linie este tipică pentru CUPRA. Mașinile CUPRA sunt modele sportive, au caracter, dar nu te vor mușca. Există însă o linie destul de fină între caracter și agresivitate. Cu siguranță va fi un anumit nivel de eleganță adăugat sportivității mașinilor CUPRA.

"Suntem convinși că mașina electrică poate fi o mașină de curse"

Tocmai ați prezentat noul CUPRA e-Racer.

 

Da și este complet electric! Acest model CUPRA a fost dezvoltat de la zero ca o mașină complet electrică - una foarte competitivă. Ținta pe care o aveam era să fie la fel de rapidă ca o mașină cu motor cu ardere internă. În ceea ce privește designul, există o poveste frumoasă: Vă amintiți primul Cup Racer? L-am pus cap la cap foarte repede și a devenit un mare succes. Cu toate acestea, nu am avut timp să dezvoltăm aerodinamica, de exemplu, pentru că a fost un fel de proiect secret. Am mers fără nici un test aerodinamic.

Pentru versiunea Evolution, ne-am concentrat pe un singur scop: Să facem mașina cu 8 km/h mai rapidă, fără a modifica motorul, folosind doar aerodinamica. Și mașina trebuie să arate chiar mai bine. Am făcut-o. Și când am început să vorbim despre e-Racer, a fost o altă mare provocare, deoarece ținta noastră nu a fost deloc ușoară. Aerodinamica și greutatea au devenit foarte importante. Inginerii au abordat problema greutății și au încercat să obțină cel mai bun raport posibil putere-greutate. Dar componenta aerodinamică ne-a fost lăsată nouă, proiectanților. De asemenea, ne-am dorit să fie o mașină care arată chiar mai bine decât a doua versiune Cup Racer.

 

Așa încât iată-ne. Am reușit. Suntem convinși că mașina electrică poate fi o mașină de curse sau că o mașină de curse poate fi și electrică și frumoasă, declanșând în același timp toate acele emoții despre care vorbeam.

 

Există provocări specifice în dezvoltarea de la zero a unui nou brand auto?

 

Trebuie să ai o idee foarte clară despre filosofie. Trebuie să înțelegi filosofia a ceea ce urmează să realizezi. M-am intrebat: cum îmi imaginez că va fi mașina în patru ani? Și apoi, de acolo, mă întorc și încep să muncesc.

 

Ce pasiuni ai în afară de proiectare?

 

Condusul. (râde)

 

Ce te motivează? Ai o anumită atitudine față de viață?

 

Cred că e pasiune. Am început să desenez mașini în manuale la școală, când aveam 11 ani. În cele din urmă, am reușit să studiez ceea ce am vrut cu adevărat: design.

 

Dar despre ceilalți oameni care dezvoltă și construiesc mașini CUPRA, ce este deosebit la ei?

 

Forța noastră de muncă a fost selectată manual. Angajații trebuie să simtă brandul CUPRA. Și, de asemenea, trebuie să fie oameni care își asumă un anumit nivel de risc. S-ar putea să fie necesar să tragi din răsputeri ca ideile tale să răzbată. Sunt persoane care spun: Înțeleg asta, dar ce-ar fi dacă am face așa? Oamenii care vor lucra în producție trebuie să fie foarte pricepuți. Un anumit număr de piese auto vor fi făcute și montate manual. Acordăm mare atenție la detalii, dar și acestei pasiuni de a face lucrurile cu mâinile. Nu poți face asta într-o fabrică, ai nevoie de o organizație mică, așa cum avem noi aici, în Martorell.

"Ieșim din tiparele clasice din lumea automobilelor."